مئیر داگان: جنگ با ایران، اسرائیل را به نابودی می کشاند/ توقف برنامه هسته ای ایران آرزویی بیش نیست


رئیس سابق موساد در کنفرانسی امنیتی با هشدار درباره درگیر شدن با ایران اعلام کرد که متوقف کردن برنامه هسته ای ایران آرزویی بیش نیست و در صورت حمله به ایران، اسرائیل به سمت نابودی پیش می رود.
منبع خبر: www.farsnews.com


"مئیر داگان" رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) دیروز در کنفرانس امنیتی تل آویو گفت: در صورت حمله هوایی به ایران و درگیر شدن با این کشور، اسرائیل توان مقاومت علیه ایران را ندارد و نمی تواند به هدف خود برسد.
 
داگان گفت: گزینه حمله به ایران آخرین گزینه پیشنهادی خواهد بود و در صورت حمله، اسرائیل توانایی و تجهیزات لازم برای مقابله با ایران را ندارد.
 
وی افزود: اینکه اسرائیل بتواند پیشرفت هسته ای ایران را متوقف کند آرزویی بیش نیست و تنها اقدامی که اسرائیل می تواند انجام دهد، کند کردن روند این پیشرفت است.
 
رئیس سابق موساد گفت: باید به کسانی که به حمله نظامی علیه ایران رأی می‎دهند بگویم که در صورت حمله به ایران، اسرائیل را وارد میدانی خواهیم کرد که توانایی خارج شدن از آن را ندارد و به احتمال زیاد به سمت نابودی پیش خواهد رفت.
 
این مقام امنیتی در ادامه افزود: اسرائیل باید قبل از گزینه حمله نظامی، تمام گزینه های قابل عمل را امتحان کرده و در حال حاضر و با توجه به شرایط منطقه، گزینه حمله به ایران اصلاً منطقی به نظر نمی رسد.
 
داگان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اعلام چنین نظراتی گفت: من وظیفه خودم می دانم که نظرات خود درباره مسائل مهم کشور را در اختیار رسانه ها قرار بدهم.
 
وی همچنین درباره موضوع صلح نیز گفت: به نظر من هیچ پیشرفتی در روند صلح دیده نخواهد شد و اسرائیل قبل از اینکه زمان را از دست بدهد باید ابتکار عمل را به دست بگیرد و از طریق راه‎حل دیپلماتیک مشکلات را حل کند وگرنه فلسطینیان اسرائیل را مجبور به حرکت می کنند و من از بین ابتکار عمل و اجبار فلسطینیان، گزینه ابتکار عمل را مناسب می دانم.
 
وی درباره اتحاد حماس و فتح گفت: اسرائیل با موضوع پیچیده ای روبه رو شده است و در زمان حاضر نمی توانیم به تحلیل این مسئله بپردازیم.
 
داگان افزود: درباره این مسئله باید صبر کنیم تا تمام ابهامات درباره این اتحاد از بین رفته و تمام جوانب آن روشن شود تا بتوانیم تحلیل دقیقی ارائه کنیم.
 
داگان قبلاً نیز حمله هوایی به تأسیسات هسته ای ایران را احمقانه خوانده بود و این جنگ را سرآغاز جنگ منطقه ای می دانست.
 
رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در گذشته خواستار تداوم اقدامات مخفیانه علیه ایران و سرمایه گذاری در خصوص گروه های مخالف در ایران با هدف سرنگونی حکومت ایران شده بود.